');
Til kassen
Totalt: 0
Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Er du usikker på hvor du skal begynne??
Sjekk ut nyhetene våre

Kjøpsbetingelser

 

Generelt 
Disse angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av selger, heretter kalt selger. Disse vilkårene gjelder for alt salg fra selger så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom.

Priser og levering
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer  moms, f.n. 25 % dersom ikke annet er angitt.
Siden oppdateres daglig hvilket garanterer at prisene alltid er aktuelle. Selger reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil. 

Forsendelse/frakt

Vi sender de fleste ordre som MyPack eller Pakke til hentested. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Varene vi fører er på lager om ikke annet er angitt. Kunde vil få beskjed når varene er utsendt.

Vi forsøker å behandle alle ordre så raskt som mulig. Normal behandlingstid er 1–2 arbeidsdager. Vi behandler alle ordre innen 3 arbeidsdager, med sjeldne unntak i salgsperioder og kampanjer hvor ordremengde er spesielt stor.

Fraktmuligheter:

  • MYPACK: Fast pris 39 kr. Pakken er sporet. Sørøst-Norge og større byer på vest- og nordvestlandet har normalt 1 dag fra henting til levering på post i butikk. Mindre steder og nordlige deler av Norge: 2 dager (en sjelden gang 3 dager) fra henting hos oss til levering ved utleveringssted. Enkelte små steder har utlevering av MyPack kun 1 dag per uke.

  • Pakke til hentested: Fast pris 59 kr. Denne fraktmetoden er både forsikret og sporbar. Pakken leveres til nærmeste utleveringssted basert på adressen du oppgir ved bestilling.

Dersom varen blir skadet ved levering, skal dette snarest meldes til selger, helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss om eventuelle skader som har oppstått. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet, skal du også melde dette direkte til den du kvitterer ut pakken fra.

For uavhentede pakker/brev (f.eks. ved postoppkrav) som sendes i retur (ikke blir løst ut), blir kunde debitert for frakt og returfrakt.

Selger vil aldri betale returfrakt for kunde. Hvis kunde sender oss en pakke i retur, vil kostnaden påløpe kunde og ikke selger. Ved mangler ved produkt avtales det på forhånd mellom selger og kjøper hvordan retur skal bekostes.

Kundens plikter
Den som er registrert som kunde (18år aldersgrense) hos selger, er ansvarlig for betaling av de ytelser selger eller selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra selgers side.

Reklamasjon
Før feil meldes til selger, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik selger har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til selger slik at selger kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir selger melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen.

Avhjelp
Selger skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av selger, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med selger, betaler ikke selger disse utgiftene.

Angrerett
Kjøper har normal angrerett jfr angrl. § 8. Angreretten er på 14 kaldenderdager og begynner å løpe fra den dagen kunden mottar varen.  Vi har valgt å ha åpent kjøp i 60 dager. Kjøper har mulighet til å teste varen, mens skal den returneres må dette skje med orginale etiketter og i orginal emballasje. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven 15 første ledd).

Ekstraordinære forhold
Selger er kun ansvarlig dersom varen har en påvist feil eller ikke er som avtalt. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Endring i vilkårene
Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Force majeur
Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er selger fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Taushetsplikt
Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.